I början ville jag göra en jätte färgglad tröja. Men efter ett tag så kom jag på att jag skulle göra en gul blåtröja. Först tänkte jag att tröjans basfärg skulle vara blå och huvan och resåren skulle vara gula. På ryggen skulle det även stå Sverige med gult. Men efter ett tag kom jag på att jag skulle göra en huvtröja med gulblå snea ränder. Huvan skulle vara blå på utsidan och gul på insidan. I suuri käsityö tidningen hittade jag mallen på ungefär en sådan tröja som jag vill ha. Jag ritade av den och ändrade den lite i bland annat längden. När jag ritade mallen så ritade jag även ränderna på den sen klippte jag ut dom och sen började jag att klippa tyget från det. Sen var jag tvungen att tänka noga vart alla tygbitar hör . Det blåa tyget köpte vi från affären och det gula tog jag från en gammal huvtröja.

Först sydde jag ihop huvan, jag tog hela huvan från den gamla tröjan och sydde blått tyg på utsidan. Sedan började jag att sy ihop ränderna  till bakstycket i varandra. Efter det sydde jag framstycket och mellan två ränder sydde jag en dragkedja och gjorde en stor ficka som är på insidan av tröjan. Sen klippte jag tyget till ärmarna och märkte att det gula tyget bara räckte till en ärm. Då kom jag på att jag skulle göra den andra ärmen helblå. Sedan sydde jag ihop alla stycken i varandra, resåren tog jag från den gula huvtröjan. Huvan och resåren sydde jag först lite fel, men tur att man alltid kan ändra på det.

Jag tycker att tröjan blev ganska fin men den hade kunnat vara längre.