Kun aloin tehdä hupparia, halusin siitä todella värikkään ja sellaisen, jossa on väljyyttä ja se on rento. Löysin kässänluokan kaapin perältä punaisen r-collectionin hupparin, jota käytin työssäni melko paljon. Otin siitä työhöni mm. hupun ja vähän jotain muuta. Hupparia värjäilin, yleensä huonoin tuloksin. Joka kerta värjäyksen jälkeen oli epävarma olo, minkä värisiä hupparin osia sieltä tulee. En oikeastaan tarvinnut kaavoja hupparin valmistamiseen. R-collectionin hupparissa oli hyvä malli, josta sai jatkettua mieleisekseen vähän muokkaamalla, lisäten siihen mm. vetoketjun. Huppariin kuitenkin tuli värikkäät resorit, helmaan, kumpaankin hihansuihin eriväriset resorit. Kokoajan olen halunnut, että huppari ei olisi liian ”huolellisen” näköinen, vaan niin rento kun vaan voi hupparista saada!

Vaikka aluksi olin pettynyt siihen, etten voinut tehdä hupparistani todella värikästä, niin nyt olen jo ihan tyytyväinen tähän, hieman rauhallisempaan värimaailmaan.

On myös tarkoituksena, että lisäisin huppariin vielä eteen taskut. Muuten olen ihan tyytyväinen tekemiseen, mutta olen ehkä myös käsityössäkin monesti liian ”tarkka” ja aikaa kuluu aivan turhaan. Tämäkin työ olisi voinut tulla valmiiksi vähän nopeammin..